Засновник Main Academy: Тільки 8% людей здатні навчатися самостійно

  • date_range
  • face
  • chat_bubble_outline 0

Чому офлайн-навчання ніколи не віддасть пальму першості онлайн-курсів, і як стати IT-фахівцем, не витративши гроші даремно. Про це розповідає засновник Main Academy, Main School і Main HUB Ігор Закалов.

Хто сьогодні приходить вчитися в Main Academy? Чим керується при виборі курсів потенційний слухач?

Основна аудиторія Main Academy сьогодні – це люди 25-35 років, які хочуть отримати більш цікаву, перспективну і добре оплачувану професію. За минулий рік значно зросла кількість студентів і, що приємно, школярів, які цілеспрямовано починають будувати свою кар’єру. Дотримуючись цієї тенденції, ми відкрили новий напрямок в особі Main School. Також приплив молоді збільшився завдяки нашому проекту по дуальному утворення IT Discovery, а також співпраці з фондом «Розумне майбутнє».

В цілому слухачі стали більш усвідомлено підходити до вибору курсів та інструкторів – запитують інформацію про їх досвід і кваліфікацію, відвідують пробні заняття та майстер-класи, щоб знайти відповідну програму.

Що необхідно врахувати при виборі центру навчання, щоб не витратити гроші даремно? Як ви допомагаєте майбутньому студенту на цьому етапі?

Засмучує, коли після довгих пошуків майбутній слухач вибирає варіант «чарівної пігулки» – дешевше і швидше, хоча це часто даремно витрачений час і гроші. Дивовижний факт – людина готова роками вивчати англійську мову і вважає, що його рівень ще недостатньо високий, але при цьому впевнений, що зможе стати Java-розробником за кілька тижнів. З іншого боку, до такого вибору підштовхує ситуація, що склалася на ринку IT-освіти: величезна кількість курсів, від онлайн і так званих «змішаних» форм, до тривалих програм підготовки за «секретним» методиками. На жаль, у більшості з них за красивими посадочними сторінками, маркетинговими гаслами і рекламними постами жодного навчальної методології, продуктів, інструкторів. Закінчивши подібні курси, ви швидко зрозумієте, що знань і близько не вистачає, щоб почати працювати. Щоб отримати якісні знання та навички і надалі зуміти їх продати, слід оцінювати кваліфікацію викладачів, якість навчальних матеріалів і актуальність програми, їх практичну спрямованість. Тобто попросту зрозуміти, яка якість навчання вам зможуть забезпечити за ваші гроші

Що стосується самого вибору професії в IT, то у вільному доступі є достатня кількість тестів, в тому числі і на нашому сайті. Також ми проводимо регулярні зустрічі з початківцями і потенційними IT-шниками у нас в офісі, де визначаємо схильності і допомагаємо вибрати напрямок розвитку і професію. Але найкраще в цьому ключі себе зарекомендував наш короткий, але фундаментальний курс «Основи розробки програмного забезпечення», в ході якого слухачі оцінюють свої таланти, а тренери допомагають краще зорієнтуватися на початку кар’єрного шляху.

Які напрями навчання в Main Academy найбільш затребувані станом на сьогодні? Що змінилося в загальній картині за останній рік?

Main Academy спочатку замислювалася як Академія, яка зможе задовольнити потреби як початківців IT-фахівців, так і професіоналів. Тому в нашому портфоліо зібрані найбільш затребувані на ринку спеціальності. Ми готуємо розробників за напрямками Front-End, Java, C # /. Net, Python, PHP, MOBILE / Android, а також тестувальників QA Engineer, QA Automation Engineer.

Зміни, які ми спостерігаємо: в Києві і в деяких наших інших філіях знизилася кількість бажаючих стати тестувальниками ПО, в основному, через високу конкуренцію серед претендентів. Також в Києві зменшилася кількість охочих стати PHP-розробниками, але при цьому в деяких філіях Main Academy групи по PHP запускаються одна за одною, і випускники відразу після закінчення курсів влаштовуються на роботу.

Традиційно лідирує Java. Варто відзначити, що шлях до набуття нової професії в цьому напрямку кілька подовжився в зв’язку з більш високими вимогами. Дивує зниження числа бажаючих стати C # /. Net розробниками – саме про ці випускників у нас найбільш часто запитують партнери по IT-індустрії, і випускники саме цього напрямку, як правило, швидше знаходять високооплачувану роботу.

Які підводні камені можна зустріти, вибравши шлях самостійного навчання для входу в IT?

За даними досліджень, лише 18% людей мають схильність до процесу самонавчання, і тільки 8% з них здатні навчатися повністю самостійно, без будь-якої підтримки. Також багатьом відомо, що онлайн-курси проходять до кінця всього 4% з тих, хто почав навчання. Можна лише додати, що ніякої онлайн-або навіть змішаний курс не може зрівнятися з курсом, який веде інструктор в класі. В першу чергу людині необхідні стимули і мотивація, а також досвідчений гуру, який вміло передасть свої знання і навички. Тоді матеріал буде засвоюватися максимально ефективно. Три важливі параметри, які знижують ефективність процесу навчання – недолік маси, крутий градієнт, незрозумілі слова і визначення. В онлайн-курсах цього більш ніж достатньо, тому так мало людей доходить до кінця.

Чи здатні онлайн-курси повністю замінити офлайн-навчання?

Переваги онлайну привабливі: вчишся в зручний час, з тією швидкістю, яку сам собі задумав, можеш повторно вивчати матеріал. Це зручно, але не варто скидати з рахунків інформацію, зазначену вище, і забувати про самомотивації – чи надовго вистачить запалу? До того ж великий ризик перенаситити себе несуттєвою для вирішення практичних завдань інформацією.

Офлайн-навчання – це, в першу чергу, зустрічі з експертом і групою однодумців, з якими можна обговорити всі свої проблеми і успіхи. Часто буває, що матеріал просто не «заходить». У цьому випадку експерт може досить швидко зреагувати на нерозуміння і піднести інформацію під іншим кутом.

Крім того, в класі легко вирішується проблема з практичними заняттями. Коли студент просто перебиває код, який подають на онлайн-курсах, йому здається, що він вже гуру програмування. Але як тільки «прилітає» конкретне завдання, оформлена у вигляді ТЗ, виникає ступор

Останній і найбільш важливий момент. Робота з інструктором і спілкування з однокурсниками – перший крок до реальної роботи в команді. Досить часто під час курсів студент починають один одному допомагати влаштовуватися на роботу або ж отримують першу роботу за рекомендацією інструктора. Нетворкінг тут відіграє істотну роль.

За рахунок чого досягається заданий рівень якості навчання в Main Academy? Які основні конкурентні переваги Академії?

Висока якість навчання в Main Academy ми підтримуємо завдяки впровадженню світових стандартів від таких компаній як Microsoft, Oracle і Cisco. Це і сама методологія, і система відбору і підготовки інструкторів, а також система контролю якості. Всі слухачі забезпечуються матеріалами в онлайн-системі LMS, теоретичні знання закріплюються практикою, фінальні проекти виконуються і захищаються в присутності представників IT-компаній, здаються іспити. Крім цього, працюють консультанти, які допомагають визначитися з напрямком, контролюють якість і підтримують слухачів в процесі навчання.

Такий підхід дозволяє гарантувати високу якість навчання за цілком доступні гроші. Ніякі онлайн-курси, ні багато офлайн-курси в нашій країні не можуть забезпечити подібного рівня якості. Зайве свідчення тому – велика кількість студентів, які приходять до нас після інших шкіл і онлайн-курсів.

За яким принципом відбираються тренера для Main Academy, як оцінюється їх кваліфікація в предметі і здатність донести його студентам? Які якості необхідні, щоб успішно викладати в Main Academy?

В Main Academy відпрацьована досить дієва модель відбору тренерів: до нас приходять і за рекомендаціями, і від наших HR-фахівців. Всі тренери проходять первинну співбесіду на виявлення слабких і сильних сторін як інструктора, так і фахівця (досвід роботи, проекти, знання технологій і т.д.), а також технічний тест.

Потім кожен інструктор проходить 4-денний практичний тренінг: ораторське мистецтво, майстерність проведення тренінгу, вміння управляти залученістю аудиторії, групова динаміка, принципи енергетики мови, вміння вибудовувати контакт і володіти простором на виступі, управління увагою слухачів, причини конфліктів і способи нейтралізації неконструктивної поведінки. Особлива увага приділяється методології проведення тренінгів. Після тренінгу інструктора чекає атестація, за результатами якої йому присвоюється рейтинг – від молодшого інструктора до експерта.

Надалі статус інструктора постійно переглядається залежно від його професіоналізму, ступеня взаємодії з групою, рівня задоволеності слухачів і т. Д. На сьогоднішній день ми єдина Академія, в якій працює Центр підготовки інструкторів в Україні. Ми пишаємося нашими тренерами, кожен з них по-своєму унікальний.

Як проходить адаптація програми Main Academy «під вимоги ринку»? Як довго будуть актуальними знання, отримані на курсах?

Процес розробки навчальних програм Академії розпочався з вивчення вимог IT-ринку, як міжнародних компаній, таких як Microsoft, Oracle, Luxoft, EPAM, так і найбільших софтверних компаній України. Після узгодження вимог до фахівців, яких ми повинні випускати, ми перейшли до розробки навчальних планів і матеріалів курсів, які також були узгоджені. Коли відбуваються зміни у вимогах, зміна технологій і продуктів, ми переглядаємо програми, переробляємо або випускаємо нові курси.

Робота над оновленням лінійки освітніх продуктів не зупиняється ніколи – постійно йде актуалізація окремих тем, тестів, лабораторних робіт. Деякі частини курсу можуть залишатися актуальними досить довго, а деякі змінюються практично постійно. Наприклад, знання про фреймворк, IDE, технічних засобах, з якими розробник і тестувальник стикаються в процесі роботи, оновлюються досить часто.

Студентам і випускникам варто пам’ятати, що є базові знання, такі як основи і концепції будь-якого з мов або напрямків, але є і спеціальні знання, і навички, які необхідно безперервно розвивати і вдосконалювати. IT – це «вибухова» індустрія, тут завжди потрібно бути в тренді.

Що якщо слухач зрозумів, що його в IT цікавить інша професія? Чи можна змінити напрямок вже в процесі навчання в Main Academy?

При виборі IT-напрямку варто ретельніше прислухатися до своїх бажань і думок фахівців. Дуже часто перспективний «тестувальник» з аналітичним складом розуму, якому подобається працювати з документами, мають входити до Front-End розробники, тому що це модно. Або ж дівчина соромиться піти на C # розробника тільки тому, що її подружки йдуть у Front-End. А вона себе проявила на курсі «Основи програмування» як дійсно непоганий розробник і має гарне алгоритмічне мислення.

Наша служба кар’єрного сервісу завжди намагається вчасно визначити не тільки переваги, а й можливості клієнтів і скорегувати їх траєкторію руху. Дуже часто клієнт заявляє про бажання стати розробником, а ми говоримо, що судячи з показниками йому ближче тестування. Або навпаки. Крім того, ми регулярно проводимо заходи ( «Квиток в IT», майстер-класи, тест-драйви напрямків), на яких слухач може для себе почерпнути багато інформації. Трапляється, що студент вже в процесі навчання в Main Academy розуміє, що його більше цікавить іншу мову, технологія або область IT. Ми намагаємося вчасно відслідковувати такі тренди, і, як правило, йдемо назустріч. Адже наше головне завдання – це дати світові IT якісні кадри.

Чи затребуване навчання на курсах в Main Academy у світчер? Які шанси знайти себе в цій сфері у гуманітаріїв?

Сьогодні так звані «світчери» складають більшу частину наших студентів і випускників. Серед них як гуманітарії (близько 65%), так і технарі, освіту і робота яких так чи інакше пов’язана з інформаційними технологіями. Це системні адміністратори, адміністратори баз даних, інженери-проектувальники, керівники проектів і навіть IT-директора.

Хоча людям з гуманітарним складом розуму і значно важче навчатися на enterprise back-end-розробника, варіантів працевлаштуватися в IT-сфері для них існує досить багато. Наприклад, з них виходять класні тестувальники, Front-End розробники, бізнес-аналітики. В IT сьогодні стільки напрямків і спеціальностей, що знайти себе можуть люди абсолютно різного складу розуму і характеру. Не варто боятися або бути невпевненим. Головне – почати, спробувати і докласти максимум зусиль. Ось чому таке велике значення першого курсу, першого інструктора. Він як перший учитель у школі – може тебе надихнути, прищепити любов до знань, процесу пізнання або ж навпаки.

Наскільки великі шанси випускника успішно працевлаштуватися після закінчення курсів на насиченому кандидатами ринку праці? У чому може полягати гарантія працевлаштування від IT-курсів?

На сьогоднішній день IT-ринок не тільки ожив, а й активно зростає. Якщо в 2016 році зростання становило близько 12%, то в 2017-му очікується вже 20%. Це означає, що зростає потреба у фахівцях, особливо початкового рівня. З іншого боку, жоден вуз сьогодні не випускає готових спеціалістів, які можуть відразу працевлаштуватися і виконувати завдання в компанії. Саме тому більшість компаній організувало курси або на своїй базі, або на базі вузів, де вони довчають студентів під свої потреби.

Гарантія працевлаштування від деяких навчальних центрів – суто маркетинговий хід. Навіть компанії, які відкривають курси у себе, не гарантують усім випускникам роботу, а беруть тільки найкращих і то, якщо є проекти. Сьогодні стрімко змінюється як сам IT-світ, так і правила роботи замовників з IT-компаніями. Мало хто планує на довгий термін, намагаються не підписувати довгострокових контрактів. Немає проекту – немає потреби в розробників, є проект – потрібно набирати з ринку або готувати фахівців, причому в найкоротші терміни. Але ніхто не дає довгострокових обіцянок, не готує і, тим більше, не тримає у себе фахівців на довгострокову перспективу.

Основні досягнення Main Academy за минулий рік. Що входить в найближчі плани розвитку?

За минулий період ми відточили наші методики навчання, вдосконалили ряд курсів, випустили нові, провели понад 120 різних безкоштовних семінарів, майстер-класів, навчили і сертифікували 89 нових інструкторів, відкрилися в Миколаєві та Херсоні, на додачу до вже працюючих Академій в Одесі, Вінниці, Тернополі, Львові та Запоріжжі.

Ми виховали чимало хороших тренерів – які успішно випустили не одну хорошу групу, наші тренера активно беруть участь в міжнародних конкурсах за фахом. Наприклад, зовсім недавно в IT Challenges в Кракові наш інструктор курсу «Тестування ПЗ» Vladyslav Bielokur (Senior QA Engineer) отримав спеціальний приз. Це не перший IT-чемпіонат в кар’єрі Владислава. Він брав участь і в торішньому IT Challenges, і регулярно змагається в українських чемпіонатах (DEV Challenge, Test UA Startups). А в минулому TestUAStartups змагалися студенти Владислава.

За досить короткий період нашого розвитку ми вже не тільки вивчили студентів, а й взяли їх назад в якості тренерів, причому за пару років вони стали класними айтішників і тренерами, мають високий рейтинг. Це Дмитро Якоденко, Михайло Орлов, Дмитро Котенко.

Навесні ми стартували проект по дуальному утворення IT Discovery за підтримки Міністерства освіти України та IT Асоціації України, в рамках якого безкоштовно навчаємо вчителів і студентів шкіл і ВНЗ за сучасними технологіями. Вже були випущені перші групи студентів в трьох університетах Києва. Відкрили свої лабораторії в Таврійському Національному Університеті, плануємо відкриття ще в трьох.

В цьому році ми також активно розвивали дитяче напрямок і відкрили альтернативну школу Main School, де вже навчаються 3 класу дітей трьох вікових груп. Це буде школа майбутнього, з високим рівнем освіти, сучасними методиками, при цьому доступна для широких мас населення. Також в нашому благодійному фонді вже пройшли навчання понад 200 дітей, а зараз навчається близько 100.

Планів розвитку у Main Academy дуже багато, іноді не вистачає на все ресурсів, але ми впевнені в своїх силах і безперервно рухаємося вперед.

Більш детально ознайомитися з діяльністю Main Academy і дізнатися, як прийняти учаcть у платних і безкоштовних програмах, стати інструктором або відкрити філію Академії, ви можете на сайтах наших проектів:

Main Academy;

Main School;

Main Hub;

Smart future.

Поділитися в соц. мережах